Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Home
  • Persoon
  • Chloé Lybaert

Chloé Lybaert

Opleidingen
2013 – 2015: Specifieke lerarenopleiding: specialisatie leraar NT2 (Nederlands 2de taal). Het Perspectief pcvo
2014 – 2015: Specifieke lerarenopleiding: vorming ‘CLIL – masterclass’ (content and language integrated learning). Het Perspectief pcvo
2010 – 2014: Doctor in de taalkunde. Doctoral School for Arts, Humanities and Law van de Universiteit Gent
2011 – 2013: Specifieke lerarenopleiding. Het Perspectief pcvo, grootste onderscheiding
2009 – 2010: Master in de taal- en letterkunde afstudeerrichting: Nederlands-Engels. Universiteit Gent.
2006 – 2009: Bachelor in de taal- en letterkunde afstudeerrichting: Nederlands-Engels. Universiteit Gent.
2000 – 2006: Secundair onderwijs ASO afstudeerrichting: Latijn-wiskunde. College O.-L.-V.-ten-Doorn Eeklo

Werkervaring
2014 – heden: In dienst in de Vakgroep Vertalen, Tolken en Communicatie aan de Universiteit Gent als praktijkassistent en als doctor-assistent. Ik geef Nederlands als tweede taal in het postgraduaat Dutch and Translation (CEFR A1, A2, C1) en ik geef ‘Nederlandse taalpraktijk’, ‘Nederlandse schrijfvaardigheid’ en ‘Nederlands: revisie’ aan moedertaalsprekers Nederlands.
2014 – heden: In dienst in de Bachelor en Master Beeldende Kunsten en de Specifieke Lerarenopleiding Beeldende Kunsten aan de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen als lector. Ik geef de vakken ‘Communicatie en taalvaardigheid’ (mondeling) en ‘Taalpraktijk’ (schriftelijk) en ik begeleid de onderzoeksprojecten van de studenten in de Specifieke Lerarenopleiding.
2014 – 2015: In dienst in de Vakgroep Taalkunde – Nederlands aan de Universiteit Gent als wetenschappelijk medewerker bij de dienst ‘Taalonthaal’, een Onderwijsinnovatieproject van de faculteit Letteren & Wijsbegeerte (zie: http://taalonthaal.ugent.be). Ik stond mee in voor de persoonlijke begeleiding van studenten met schrijfmoeilijkheden en voor het verzenden van taalmails aan studenten uit de faculteit Letteren & Wijsbegeerte. Daarnaast gaf ik lessen academisch schrijven.
2010 – 2014: In dienst in de Vakgroep Taalkunde – Nederlands aan de Universiteit Gent als doctoraatsbursaal. Ik deed wetenschappelijk onderzoek naar de percepties en attitudes van gewone taalgebruikers tegenover de Vlaamse taalsituatie in het algemeen en tegenover tussentaal in het bijzonder. Daarnaast was ik betrokken bij de lessen Nederlandse taalvaardigheid (taalzorg in de 1ste bachelor, schrijfvaardigheid in de 3de bachelor, onderzoeksseminarie in de 3de bachelor) en begeleidde ik bachelor- en masterscripties.