Project HOLOSCULPTURE gaat op zoek naar hedendaagse visuals, nieuwe toepassingsgebieden en innovatieve vormen van interactie voor een product in ontwikkeling, de Holocube Tablet, dat vanuit een iPad of andere tablet holografische beelden laat zien. Sinds kort maken Apple, Samsung en andere merken tablets waarvan de lichtopbrengst sterk genoeg is om te gebruiken in een Holocube-setup. Momenteel zijn Holocubes vooral van toepassing in een B to B markt waar ze voornamelijk gebruikt worden als show-case voor grote merken, in het bijzonder voor het 3D-visualiseren van hun producten.
Met een draagbare set die met een tablet gebruikt kan worden, wil Rapid Affichage ook andere doelgroepen aanspreken, bijvoorbeeld kunstenaars en ontwerpers binnen de creatieve industrie, of zelfs de algemene consumentenmarkt. Dit samenwerkingsproject tussen Rapid Affichage, Janna Beck en het MAXLab (van de afdeling Multimedia – Grafisch Ontwerp van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) onderzoekt de verschillende creatieve mogelijkheden en toepassingen voor de portable Holocube.
Het innovatieve karakter van dit product vraagt een creatief onderzoek naar verschillende toepassingen en functies (decoratief, informatief, communicatief) en naar nieuwe manieren van visuele expressie en nieuwe vormen van interactie. Potentiële gebruikers, voornamelijk in de creatieve industrie, zullen hierbij ook bevraagd worden.