We are pleased to present the new research projects starting in September 2024 at the Royal Academy of Fine Arts and Royal Conservatoire Antwerp.
One-year start projects:
- Sanderijn Helsen, ‘Theatrale co-creatie met jongeren: van intuïtieve praktijk naar deelbare methodiek’ (Conservatoire)
- Michal Luft, ‘Living-Room’ (Academy)
- Jonathan van der Horst, ‘Meander: een veldonderzoek naar ecologisch schrijven’ (Conservatoire)
One-year research projects:
- Simon De Paepe, ‘Een glimp van elders in de liederen van Raymond Moulaert (1875-1962)’ (Conservatoire)
- Matthijs de Ridder and Isabel Voets, ‘De top der sentimentele bevestiging. Paul van Ostaijen en het muzikale modernisme 1914-1930’ (Conservatoire)
- Marta Djourina, ‘Fuid Touch’ (Academy)
- Sina Hensel, ‘Purple as Resilience’ (Academy)
- Eli Elise Hoopman, ‘Mesopotamische Magie als Performance, Werking van een Niet-Westerse Verhaalstructuur’ (Conservatoire)
- Jaka Teršek and Ivan Tomaševiü, ‘The Balkan Frontier’ (Academy)
- Mathias Verhoeven, ‘The Phygital Continuum: Exploring the ontology of hybrid objects’ (Academy)
- Oxiea Villamonte, ‘A Resilient Archive’ (Academy)
- Libby (Elizabeth) Ward, ‘The maternal body: dancing between one and two’ (Conservatoire)
Two-year research projects:
- Ronja Andersen, ‘Silence is Also a Sound: A Reflection on Female Film Editors from a Graphic Design Perspective’ (Academy)
- Anaïs Chabeur, ‘Visions for Crossing’ (Academy)
- Zoë Demoustier, ‘De Vlaamse Golf Revisited: Naar een intergenerationele dialoog met danserfgoed’ (Conservatoire)
- Shayli Harrison, ‘Between Ego and Alter-Ego’ (Academy)
- Eva-Fiore Kovacovsky, ‘Photosynthetic Cookbook’ (Academy)
- Nicolas Kummert, ‘Poetic encounter with the digital shadow: A study on the occurrence of empathy in electroacoustic duo improvisations’ (Conservatoire)
- Chiara Percivati, ‘The instrument(alist) maker: shaping artistic identities through instrument modification’ (Conservatoire)
- Léonard Pongo, ‘Primordial Earth: dialogue with the sources’ (Academy)
- Anne Pustlauk, ‘Parijse kopie of zelfstandige school? De Belgische Fluitopleiding vóór de belle époque’ (Conservatoire)
- Ligia Popławska, ‘Whispers of the Primeval Forest’ (Academy)
- Annika Serong, ‘Hoe de schurk een goed voorbeeld werd’ (Conservatoire)
- Boris Van den Eynden, ‘The Mega Playbackshow (Mirrors & Ghosts)’ (Academy)
- Jeff Weber, ‘Untitled (Neural Networks)’ (Academy)
(image: Léonard Pongo, 'Je suis moi-même le soleil' at 31 Project gallery in Paris, April 2022, detail)