New research projects 2024 | AP School Of Arts Skip to main content
  • Home
  • Index
  • Node
  • New research projects

New research projects

We are pleased to present the new research projects starting in September 2024 at the Royal Academy of Fine Arts and Royal Conservatoire Antwerp.
 

→ Follow Art & Research

One-year start projects:

  • Sanderijn Helsen, ‘Theatrale co-creatie met jongeren: van intuïtieve praktijk naar deelbare methodiek’ (Conservatoire)
  • Michal Luft, ‘Living Room through digital fabrication and virtual environment design’ (Academy)
  • Jonathan van der Horst,Meander: een veldonderzoek naar ecologisch schrijven’ (Conservatoire)

One-year research projects:

  • Simon De Paepe, ‘Een glimp van elders in de liederen van Raymond Moulaert (1875-1962)’ (Conservatoire)
  • Matthijs de Ridder and Isabel Voets, ‘De top der sentimentele bevestiging. Paul van Ostaijen en het muzikale modernisme 1914-1930’ (Conservatoire)
  • Marta Djourina, ‘Fuid Touch’ (Academy)
  • Sina Hensel, ‘Purple as Resilience’ (Academy)
  • Eli Elise Hoopman, ‘Mesopotamische Magie als Performance, Werking van een Niet-Westerse Verhaalstructuur’ (Conservatoire)
  • Jaka Teršek and Ivan Tomaševiü, ‘The Balkan Frontier’ (Academy)
  • Mathias Verhoeven, ‘The Phygital Continuum: Exploring the ontology of hybrid objects’ (Academy)
  • Oxiea Villamonte, ‘A Resilient Archive’ (Academy)
  • Libby (Elizabeth) Ward,The maternal body: dancing between one and two’ (Conservatoire)

Two-year research projects:

  • Ronja Andersen, ‘Silence is Also a Sound: A Reflection on Female Film Editors from a Graphic Design Perspective’ (Academy)
  • Anaïs Chabeur, ‘Visions for Crossing’ (Academy)
  • Zoë Demoustier, ‘De Vlaamse Golf Revisited: Naar een intergenerationele dialoog met danserfgoed’ (Conservatoire)
  • Shayli Harrison, ‘Between Ego and Alter-Ego’ (Academy)
  • Eva-Fiore Kovacovsky, ‘Photosynthetic Cookbook’ (Academy)
  • Nicolas Kummert, ‘Poetic encounter with the digital shadow: A study on the occurrence of empathy in electroacoustic duo improvisations’ (Conservatoire)
  • Chiara Percivati, The instrument(alist) maker: shaping artistic identities through instrument modification’ (Conservatoire)
  • Léonard Pongo, ‘Primordial Earth: dialogue with the sources’ (Academy)
  • Anne Pustlauk, ‘Parijse kopie of zelfstandige school? De Belgische Fluitopleiding vóór de belle époque’ (Conservatoire)
  • Ligia Popławska, ‘Whispers of the Primeval Forest’ (Academy)
  • Annika Serong,  ‘Hoe de schurk een goed voorbeeld werd’ (Conservatoire)
  • Boris Van den Eynden, ‘The Mega Playbackshow (Mirrors & Ghosts)’ (Academy)
  • Jeff Weber, ‘Untitled (Neural Networks)’ (Academy)

 

(image: Léonard Pongo, 'Je suis moi-même le soleil' at 31 Project gallery in Paris, April 2022, detail)