Korneel Bernolet (1989) is wereldwijd actief binnen de wereld van de historische uitvoeringspraktijk als dirigent, klavecinist en docent. Hij leidt zijn eigen Apotheosis Orchestra in een repertoire van vroegbarok tot hoogromantiek en treedt aan als gastdirigent bij onder meer Anima Eterna Brugge, Collegium Vocale Gent (waar hij ook choirmaster is), Il Gardellino, Symfonieorkest Vlaanderen, Bach Akademie Australia, Muziektheater Transparant, International Opera Academy Gent... Als assistent-dirigent van Christophe Rousset werkt hij aan de meest prestigieuze huizen (waaronder Teatro alla Scala Milaan, Wiener Staatsoper, Théatre du Châtelet Parijs, Theater an der Wien, La Monnaie, Opéra National de Lorraine, de Philharmonies van Keulen, Parijs, Essen...).
Naast een wereldwijde solocarrière (van Europa tot Zuid-Amerika, Australië en Zuid-Korea) wordt hij als continuospeler op klavecimbel, pianoforte en orgel uitgenodigd bij Les Talens Lyriques, Collegium Vocale Gent, Concertgebouworkest Amsterdam, Staatskapelle Dresden, B'Rock, Scherzi Musicali, Vlaams Radio Koor... Hij maakte intussen een dertigtal CD-opnames en is hoofdvakdocent klavecimbel aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen, waar hij lesgeeft op het beroemde Dulcken 1747-klavecimbel in Museum Vleeshuis en de werkgroep historische uitvoeringspraktijk coördineert.
Aan het KCA verbonden als docent: Klavecimbel, Basso Continuo, Literatuurstudie en repertoire: klavecimbel, Neven-, steun- aanverwant instrument, Praktische harmonie en improvisatie, Onderzoek