The skin of sculpture wil de terminologie rond de huid van de sculptuur in de context van beeldhouwkunst onderzoeken, uitbreiden en nauwkeurig preciseren. De historische situering van het begrip ‘huid’ en het etymologisch onderzoek zijn hierbij cruciaal. Het wil een sterkere bewustwording verwerven van de mogelijke betekenissen van de huid en zo meer vat krijgen op de vormgeving en de inhoud bij de creatie van een sculptuur. Toepassing van de verworven kennis, inzichten en bewustwordingsprocessen op de eigen praktijk komt tot uiting in nieuw creatief werk.
Het onderzoek wordt gevoerd in twee fasen. De eerste fase behelst een beeldend theoretisch onderzoek, een grondige literatuurstudie, onderzoek naar de context van de beeldhouwkunst en interviews met kunstenaars. Deze gegevens worden verwerkt in een databank.
Hiernaast wordt er praktisch artistiek onderzoek verricht, hoofdzakelijk in eigen atelier. Er wordt geëxperimenteerd met diverse materialen rond het begrip ‘huid’ met als doel de inhoud van kunstwerken te versterken en/of te verduidelijken. Technische aspecten zoals verlijming, degradatie, conservatie, moulage, lamineren en dergelijke, spelen hier een belangrijke rol.