Na haar studies maatschappelijk werk te hebben gecombineerd met een professionele dansopleiding, kiest Lisi Estaras voor de dans. Op 19-jarige leeftijd verlaat zij Argentinië om te studeren aan de Rubin Academy of Music and Dance in Jeruzalem. Vrij snel daarna trad zij toe tot de rangen van de Batsheva Dance Company in Tel Aviv. Na vijf jaar in Israël, verhuisde Lisi naar Europa en begon haar carrière bij les ballets C de la B in 1997. Ze creëert en danst Iets op Bach, Wolf, VSPRS, Pitié!, C(H)ŒURS en T auberbach van Alain Platel en TempusFugit van Sidi Larbi Cherkaoui, Learning how to walk van Benny Claessens (NTGent). Als choreografe bij les ballets C de la B creëert ze Patchagonia, Bolero, The Gaza Monologues, primero-erscht, Dans Dans...In 2016 creëerde ze de productie Monkey Mind met drie dansers met het syndroom van down voor Platform K (Campo, Gent) vanaf dit moment financierde het werk van Lisi een nieuwe hoofdstuk. En 2017, Monkey Mind Feest voor (Dansant Festival, Ostende) een voortzetting van dat werk kan worden gezien in het werken met mensen met een beperking en amateurdansers. In 2018 maakte Lisi Hillbrowfication (Johannesburg) een samenwerking met Goethe Institute, samen met jongeren in Zuid-Afrika. In april 2018- samen met Alain Platel - Le Sacre du Printemps voor De Dag van de Dans 2018: meer dan 200 mensen dansten samen in de straten van Gent. Voor Passerelle (Kortrijk) creëerde ze D-Effect, een stuk voor 3 jonge dansers, 2 dansers met het Down Syndroom en een contrabassist. Gebaseerd op dit werk maakte de film D-Effect deel uit van de tentoonstelling Bloedproef in het Museum Dr. Ghislain in Gent.
Lisi Estaras geeft masterclasses en workshops in binnen- en buitenland. In 2017 en 2019 heeft ze een overheidssubsidie gekregen voor onderzoek naar de thema's kinesthetica, empathie en de spiegelneuronen in verband met haar choreografisch onderzoek naar de Monkey mind; en in 2020 voor haar onderzoek naar fysicalliteit en gesproken taal in verband met het werk van Ludwig Wittgenstein.