-
Dans educatieve master verkort traject - 60 SP
ACADEMIEJAAR 2024-25
De studiebelasting van de educatieve master Muziek & Podiumkunsten met afstudeerrichting Dans bedraagt 120 ECTS-studiepunten. Studenten volgen 60 studiepunten van de halftijdse masteropleiding Dans en gelijktijdig of aansluitend 60 studiepunten van de voltijdse lerarenopleiding. De twee opleidingen wegen even zwaar en bouwen de vaardigheden van zowel danskunstenaar en Teaching Artist zij aan zij op. In het afstudeerproject Masterproef kunnen studenten ervoor kiezen om deze vaardigheden te combineren of te scheiden.
Als Teaching Artist in opleiding volg je theoretische en praktische opleidingsonderdelen en breng je je kennis in de praktijk met stages en projecten. De stages verlopen in samenwerking met stagescholen- en organisaties en worden begeleid door stagebegeleiders van zowel de scholen als de opleiding.
In de studiegids, de Trotter, vind je praktische en inhoudelijke informatie over specifieke cursussen en meer.
Deze masteropleiding kan je aanvatten na het behalen van je bachelordiploma Dans, het volgen van een schakelprogramma en het slagen in de toelatingsproef. Voor meer informatie, raadpleeg de toelatingsvoorwaarden.
Heb je reeds een master Dans? Dan kan je het verkort traject educatieve master Muziek & Podiumkunsten, afstudeerrichting Dans van 60 ECTS-studiepunten volgen, waarin didactische vaardigheden die jouw artistieke vaardigheden vertalen worden ontwikkeld.
Voor de vakken van de 60 ECTS-credits van de masteropleiding Dans, zie het programma hier:
ACADEMIEJAAR 2024-25
ACADEMIEJAAR 2024-25
OPLEIDING | SP |
---|---|
Belichaming ontrafeld | 5 | Artistieke praxis-toolbox | 5 | Onderzoek-dans en maatschappij | 5 | Belichaamd cureren | 5 | Artistieke praxis-muziek en geluid | 5 | Onderzoek-dans en dramaturgie | 5 | Algemene didactiek in de Kunsten | 3 | Ontwikkelen en leren | 3 | Domeinoverschrijdende vakdidactiek Kunsten-Initiatie Dans | 3 | Algemene vakdidactiek Hedendaagse Dans | 3 | Algemene vakdidactiek Klassieke dans | 3 | Algemene vakdidactiek improvisatie | 3 | Inleiding in de kunsteducatie | 3 | Oriënteringsstage | 3 |
|
ACADEMIEJAAR 2024-25
OPLEIDING | SP |
---|---|
Belichaamde theorie | 5 | Artistieke praxis-scenografie en kostuum-expanded | 5 | Onderzoek-dans en documentatie | 5 | Masterproef Dans | 15 | Diversiteit en groepsmanagment | 3 | Communicatie | 3 | Masterproef Kunsteducatief project | 9 |
|
ACADEMIEJAAR 2024-25
OPLEIDING | SP |
---|---|
Algemene didactiek in de Kunsten | 3 | Ontwikkelen en leren | 3 | Communicatie | 3 | Diversiteit en groepsmanagment | 3 | Domeinoverschrijdende vakdidactiek Kunsten-Initiatie Dans | 3 | Algemene vakdidactiek Hedendaagse Dans | 3 | Algemene vakdidactiek Klassieke dans | 3 | Algemene vakdidactiek improvisatie | 3 | Inleiding in de kunsteducatie | 3 | Choreografie | 6 | Oriënteringsstage | 3 | Praktijkonderzoek | 3 |
|
ACADEMIEJAAR 2024-25
OPLEIDING | SP |
---|---|
Algemene didactiek in de Kunsten | 6 | Ontwikkelen en leren | 6 | Choreografie | 6 | Domeinoverschrijdende vakdidactiek Kunsten-Initiatie Dans | 3 | Algemene vakdidactiek Hedendaagse Dans | 3 | Algemene vakdidactiek Klassieke dans | 3 | Algemene vakdidactiek improvisatie | 3 | Inleiding in de kunsteducatie | 3 | Praktijkondersteuning (digi-taal-vaardig) | 3 | Oriënteringsstage | 6 |
|
ACADEMIEJAAR 2024-25
OPLEIDING | SP |
---|---|
Diversiteit en groepsmanagment | 6 | Communicatie | 6 | Praktijkstudie | 3 | Praktijkonderzoek (6 sp) | 6 |
|